Saya terbaca satu laporan di The Star (4th February 2008), Najib menggesa MIC supaya membuat satu usaha ‘rebranding’ yang berterusan bagi memastikan MIC terus releven dan menjadi parti utama untuk komuniti India di Malaysia. Beliau bercakap kepada kira-kira 3000 pemimpin dan pengerusi Cawangan MIC di PWTC. Bagi saya, mesej yang beliau sampaikan mempunyai maksud yang tersurat dan tersirat.
Beliau bercakap kepada perwakilan MIC diambang pembubaran Parlimen yang dijangka pada pertengahan bulan Februari ini. Disamping itu beliau menegaskan beberapa perkara penting mengenai sosio-ekonomi masyarakat India di Malaysia. Dari itu, kita dapat melihat 2 keadaan yang mana, pertamanya, MIC berada pada tahap yang agak kurang tersusun mungkin dari aspek pengurusan dan keberkesanan dalam menjadi tulang belakang masyarakat India. Ia sudah menjadi kabur untuk membawa suara rakyat India di Malaysia. Logiknya bagi saya, proses ‘re-branding’ yang diajukan itu jelas menunjukkan angkatan MIC itu sudah tempang dan semakin kurang populariti dan khidmatnya kepada rakyat. Sesuatu yang baik hanya perlu diteruskan dan dicantikkan. Tapi, kalau satu benda yang perlu di’rebranding’ itu menunjukkan satu bahan lama dan usang untuk diperelokkan semula.
baca lagi di miorisfandy-social.blogspot.com
Monday, February 4, 2008
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment