Wednesday, March 19, 2008

Khairy muncul..

Sebelum Pak Lah mengumumkan kabinet barunya yang menjanjikan lebih efektif dan efisyen, saya menulis mengenai Khairy.

Saya membuat beberapa telahan. Namun telahan saya yang pertama (Khairy menjadi Timb. Menteri) tidak tepat. So, yang tinggal adalah telahan kedua (Pemilihan Agung UMNO), telahan ketiga (belakang tabir) dan telahan keempat (tercampak keluar dari politik UMNO).

Dia telah menyangkal telahan saya dengan kenyataan yang dikeluarkan dalam akhbar hari ini.

Khairy bersuara dalam Berita Harian, 19hb Mac 2008. Beliau berkata, “Selagi Abdullah adalah Perdana Menteri, saya tidak akan menyertai pentadbiran kerajaan sebaliknya memainkan peranan sebagai ahli Parlimen biasa”.

“Saya mahu menjadi wakil rakyat yang mudah didekati rakyat berbilang kaum terutama di kawasan saya Rembau dan menyuarakan isu nasional di Parlimen,” katanya selepas mesyuarat Exco dan Ketua Pemuda Umno negeri.

No comments: